2008. január 14., hétfő

Elhagyott Fővám tér?

Metrózzunk. Manapság felkapott téma lett a metró. Hajdani gimnáziumi történelemtanárom szavai is csenghetnek fülemben.. "az egészben az a szép, hogy süt róla az amatörizmus." Valami ilyesmit mondott, igaz.. teljesen másra, de ha sokkal többet talán nem is, ezt mindenképp megjegyeztem tőle. Mélyről jövő lényeglátás. A négyesmetrónak is meg van ez a szépsége. Harminconéves elavult koncepció alapján próbálunk egy olyan többszázmilliárdos beruházást véghezvinni, aminek költségéből több különálló projectet véghez lehetne vinni, amik ráadásul többet javítanának fővárosunk kaotikus közlekedési helyzetén. Valami ilyesmi..
És ha már a Fővám tér lett a címadóm. Megkérdezhetném például, hogy kinek mi jut eszébe a Fővám térről. Vásárcsarnok, egyetem, Szabadság híd... vagy esetleg a néha villamossal közlekedőknek a 2-es villamos lepukkant aluljárója is eszébe juthat. Igaz, ez utóbbi nyár óta le van zárva... a felszínen pedig megy a metro4 féle "Új világot építünk". Öhh...
Adott helyen mondjuk új világot építenénk, ha nem szállna ki alólunk a kivitelező... ennek ellenére csakazértis lenyomjuk a nép torkán ezt a megállót is, ami az emberek többsége szerint teljesen felesleges, ráadásul.. (mint kormányzati negyedre milliárokat költeni a reformoknak becézett megszorítások közepette).
Képzeljünk el egy utópisztikus világot. Adott egy metro4. Adott ez a világ. Következmény? Megannyi ember szakmai és politikai pályafutása csúfosan végetér és a futottak még kategória süllyesztőjében végzi sok-sok főokos.. Bezzeg nálunk! Újra lehet választódni sokadszorra, ki lehet nevezni valakit bűnbaknak ...akinek többévnyi együttműködés után se vagyunk képesek megjegyezni a nevét.. Gulyás József.. vagy László. Persze azt se állítom, hogy a ki tudja, hogy is hívják úr ne kamult volna épp eleget a nép arcába mikor még a DBR projectiroda élén állt.
Következmények nélkül meg lehet csinálni velünk, a lakossággal bármit. Ezzel egy a nagy baj.. az, hogy mi ezt már megszoktuk..mint ahogy megszoktuk már azon beszámolókat is a médiától miszerint x+50 milliárd forinttal többe fog kerülni a metro4 valamint x+6 hónappal lesz később átadva.
Közben élő közvetítést nézek a neten keresztül a BMW új F1-es kocsijának bemutatójáról. Azt se kérdezze senki, hogy ez mennyiben kapcsolodóik a felütés témájához. Semennyire, ráadásul hosszú évek óta Ferrari drukker vagyok.
Ha már offolásba kezdtem akkor ide is leírom, hogy szombaton lesz a poszonyiBKV-nál az Ikarus 280-as típus utolsó üzemnapja. Azon típusé amelyből nálunk még sok-sok fut (a csuklós régi Ikarusok, köznyelvibben szólva) és azon típusé ami jelenleg úgy tűnik nálunk még marad is egy darabig. Idén a BKV egyetlen komolyabb beszerzése használt csuklós buszokra vonatkozik, amit igencsak sejthetően az Alfa Busz Kft. fog megnyerni. Igen, ez az a cég amelyik most útban van Bamakóba egy Volvo Alfa Regio busszal a BKV színeiben.. Ezzel nálunk is ki fog esni jópár 280-as és valószínűleg a most csendben pihenő járatritkításoknak 'köszönhetően' iss.. naugye, nem is állunk olyan rosszul.. vagyis: de.

Nincsenek megjegyzések: