2008. január 7., hétfő

Bérletes

Eredendően az új, 2008-as BKV bérlet bemutatása a célom, bónuszként további három képet is kap a bejegyzés :)Legrégebbi bérletem amit megtaláltam egy kis keresgéléssel egy 2001-es Vértes Volános tatai bérletem. Kicsit gyűrődöt a széle, bár ugyanebből az évből a februári bérletem jobb állapotú. Egyébként nem vagyok bérlet gyűjtő, volt olyan, hogy jó egy évnyi bérletem adtam oda olyannak, aki valamely okból fogva viszont érdeklődőtt irántuk :)Az azonosító számomat persze be szoktam ám írni.. de esetünkben azért képmanipuláltam.. s mivel a modernizáció is csak bizonyos fokig jutott nálam ezért szkennelés helyett jóöreg Fuji S5600-asom használtam :) Ilyen képet viszont mostantól már nem lehet készíteni, hiszen a havibérleteket megszűntette a BKV. Tette mindazt akkor mikor éppen átszoktam rá... :) 2002 vége óta van rendszeresen BKV bérletem, akkor csak 30 naposaim voltak, majd mikor végleg pesti lettem egy idő után áttértem a havira.. majd ismét vissza a 30-asra, s vagy két évig ki is tartottam mellette, de idén tavasszal pont úgy jött ki, hogy visszatérjek a havibérletre. Tessék, erre meg megszűntetik.. (a kép elnevezését amúgy elrontottam, mert 2008_aug. a kép neve.. )Kis képesemből a 2007-es 30napos ki is fog maradni, viszont a talán kevésbé ismert BKSZ bérletet bemutatom. Ilyenből mondjuk volt 30naposom is a 2007-es évben. Természetesen a jövőben ezekből se lesz havibérlet, csak 30napos. A BKSZ ugyebár a Volán-BKSZ- MÁV Budapesten belüli tarifaközössége, ha meg a városon kívülre tart az ember, az elővárosi közlekedés keretén belül akkor a városhatárig tartó távolságot levonják a jegy árából.. összességében mondjuk kiforrott közlekedési közösségről úgy hiszem egyáltalán nem beszélhetünk.. egyébként mikor ilyen bérletem volt leutaztam azt a nem túl hatalmas árkülönbözetet. Volt, hogy vonattal mentem Budafokra vagy Ferihegyre érkező rokon/ismerős elé is Zuglóból mentem vonattal az új vasúti megállóhoz, a metrózás, reptérbuszozás helyett.És itt az új bérlet, ami késve érkezett meg a pénztárakba, jókora sorbanállásokat okozva ezzel.. mellesleg a dizájn jelentősen leegyszerűsödött, megkapta a szabvány BKV színsémát oszt jónapot. Mindamellett elgondolkodtató, hogy míg már akár Kassán is elterjedőben van az elektronikus jegyrendszer minálunk még mindig a papíralapú variálása a téma. Az új project egyébként 2005 végén megindult még a BKV honlapjára is kikerült, de 2006 októberében a csipkártya tender bukásával már a 2008-as céldátum került szóba. Jelenleg 2008 van, a hagyományos jegy és bérletrendszer átélt egy jelentős áremelést, a modernizáció legkisebb jele is az országra leszállt januári ködben bújkál valahol..

Nincsenek megjegyzések: