Mint 1986 óta minden évben idén is megérkezett a száguldó cirkusz stábja a Hungaroringre. Akinek pedig van jegye valamelyik napra az csütörtökön elmehet a ringre a Pitlane walk-ra, azaz végigsétálhatja a boxutcát. Esetünkben annyi a probléma, hogy habár a versenyzők a nyilatkozatokban képesek néha Budapestnek titulálni a pályát, azonban messze van ám attól. A pénteki, szombati és vasárnapi napon a BKV által szerződéses járat jár ki Mogyoród templom térre az Árpád hídtól és a Mogyoródi HÉV megállótól, azonban csütörtökön mikor szintén jelentős tömeg zarándokol ki a ringre nem.
Szóval próbáljunk meg kijutni. Autó nélkül igazából egy lehetősége van az embernek, a Gödöllői HÉV. Habár van Hungaroring nevű időszakos megállója, még a jegyvizsgáló is Szilasligetet ajánlja, mondván onnan jobb az út, közelebb van. Tudják ezt sokan, mindenki ott szál le. Ezután következik a séta az emelkedőn, majd a fél pálya megkerülése a kerítés mellett, mivel ilyenkor csak egy kapu van nyitva. Az ember mellett autók húznak el, a földön néhány Tyskie üveg jelzi, hogy a Kubica fan lengyelek hozzák a hazai sörüket:) Majd az ember innentől kezdve a hatalmas tömegben lavírozik.
Aztán jön a box, mondhatni szó szerint.. ugyanis mivel a Ferrari van legelől, ezért a tömeg már rögtön ott megakad a sok Ferrri drukker miatt. Ilyenkor egyébként az embernek nincs nagy esélye az F1 pilótáit látni, ekkor a kocsik műszaki átadása folyik. Na jó, Nico Rosberg azért elsétált előttem.
Mindenféle alkatrész, tankoló berendezések... és végre lehet látni az 'arcnélküli' embereket, a szerelőket akik a verseny idején tűzálló szerkóban, búkósisakban szolgálnak.
Tömeg és nyári meleg, döglesztő páros. Persze mivel csütörtök van, lehet menni a HÉV-hez.. vagy autóval tolongani. Ez volt életem második pitléjnvolkja, de most egy időre megint elég volt belőle. Aztán eljött a másnap, mikor egy BKV-s Ikarus vitt minket Mogyoródra. Mikor megérkeztünk még az első F1-es szabadedzéstől zengett a település, mire megérkeztünk a GP2-es kategória kezdett éppen.
A formaegy előszobája után jöttek a még kisebb dongók. Mivel ugyanazt a boxot használják mint a nagyok, ezért a betétfutamok részvevői ilyen menetben szállítják a felszerelésüket.
F1-et fotózni a célegyenes eleji kigyorsítás közben meglehetősen lehetetlen olyan esetben ha az ember nem valami félméteres obival próbálkozik. Node a hanghatás, az iszonytató. Amit az ember a tv-ben hall még csak a közelében sincs a valóságnak. Mivel csak pénteken voltunk kint így végére is értem a beszámolónak, a futamot azért egyszerűbb otthon, árnyékban nézni.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
1 megjegyzés:
Nagyon örültem ennek a blogbejegyzésnek, mert én ebben az évben voltam először a Hungaroringen. Esetleg meg lehetne-e oldani, hogy az Ön által készített fotókat elküldje e-mailben.
Előre köszönöm
egy Forma-1 rajongó
Megjegyzés küldése