2007. december 21., péntek

Határnyitás és ismét Esztergom

..vagyis, Esztergom és a túlpart, is.
Kezdésnek röviden tényszerűen: 2007. december 21. 00:00-tól Magyarország (is) a schengeni övezet tagja, csakúgy mint EU-s szomszédaink közül már régebb óta Ausztria és a velünk egyszerre taggá válló Szlovákia és Szlovénia. Mindeközben a nem EU-s (Horvátország, Szerbia és Ukrajna) és EU-s, de nem schengeni (Románia) szomszédaink felé az ellenőrzés szigorodik.Május első fele. Sorompóval, ácsorgással igaz a személyi felmutatása már nem vesz el sok időt.Életkép ma, a határnyitás napján, pár méterrel közelebb állva az átkelőhöz. A bódékban még bontják a felszerelést, az előző képen látható sorompó alja már a jobb szélen lévő utánfutóban.. az emberek pedig zavartalanul sétálnak, hajtanak át az átkelőn.. valamikor majd a bódék is eltűnnek. Habár lassan kezdek talán unalmas lenni, h mostanság Pest és Esztergom képet mutat blogom, azért legközelebbi ottjártamkor is készítek képet a határnál...A hídon délelőtt 11 óra előtt a két partról érkezett diákok alkottak élőláncot. Kicsit alulszervezett volt ez a megmozdulás, a híd közepén állva még hidegebb volt mint amúgy, de azért meg volt a hangulata. A 'túlpartiaktól' sok szlovák szót lehetett elkapni, habár Párkány egyébként jelenleg körülbelül 70%-ban magyarok lakta város.A város 2005-ben átadott sétálóutcája melett mikor májusan először jártam ott vagy két utcával mentem el. A szökőkút téliesítése egész jó lett :) Innen tettem egy jó hosszú sétát. Tudtam, hogy a vasútállomás több kilóméterre van, de csakazértis teljesíteni akartam a távot, séta közben pedig még azt se érzi az ember, hogy bizony 0 fok alatt jár a hőmérő. Visszafelé nagyjából 1 kilométer megtétele után azzal kecsegtetett egy tábla, hogy Ostrihom (Esztergom) már csak 4 kilométernyire van. Aki ismeri Esztergomot az pedig tudhatja, hogy a vasútállomás is egy jó séta még a Mária Valéra hídtól.. szóval a 10-15 kilóméterem megvolt mára mindenképp' :)Ezt a kabalafigurás panelház oldali Coop hirdetést május óta letakarták egy újjal, igaz pozitívuma, hogy az kétnyelvű.Mire visszaértem Esztergomba éhes lettem, sétatempóm jelentősen lelassult és még az útjelző táblán is át lett húzva a Határellenőrzés/Border controll felirat. Ráadásként a 14:09-kor induló Nyugatiba tartó vonatot még láttam elmenni. Hiába, akkor már tényleg elég lassan döcögtem..

Nincsenek megjegyzések: